Uncategorized

Ako si šikovne zorganizovať čas?

26

Poznáte to. Čím viac toho musíte za deň stihnúť, tým lepšie je potrebné si veci dobre navrhnúť a časovo naplánovať.

Ukážeme si to na príklade. Budú sa tam miešať pracovné povinnosti, osobné povinnosti ale aj veľmi dôležitá súčasť a to vyhradenie si času na voľný čas a rovnako „nič nerobenie“, respektíve čas na spontánne aktivity.

V jednom dni potrebujete stihnúť napísať hromadu článkov(asi tak 8 hodín práce), objednať nový kompresor, pretože to už odkladáte dva týždne, navariť večeru, zastaviť sa v obchode po konferenčný stolík, ste pozvaný na večeru k svokre a ešte k tomu všetkému si chcete zacvičiť a aspoň hodinu pred spaním venovať už čisto ľubovoľnému relaxu.

Nevyzerá to ako ľahká úloha a veľmi jednoducho by sa dala nezvládnuť a večer by ste šli spať nespokojný s pocitom, že ste toho zase nestihli a úlohy sa vám automaticky posúvajú do ďalšieho dňa a tým vytvárajú viac ako nepríjemný pocit stresu a tlak. Ako to však všetko urobiť tak, aby človek svoje povinnosti splnil a ešte si užil totálnu možnosť relaxu pred spaním. Inšpirujte sa nasledujúcimi radmi.

  1. Urobte si plán
  2. Urobte si plán s realistickými časmi. Radšej si dajte všade aspoň malú časovú rezervu
  3. Plánu sa držte, ak povolíte, veľmi ľahko zlyhá
  4. Vždy buďte v časoch realistický a pridávajte si časovú rezervu. Ak sa vám do plánu niečo nevojde, nepridávajte to nasilu. Je to zbytočné  a už hneď ráno na sebe šijete bič a spôsobujete si nepríjemný tlak. Je lepšie to hneď odložiť na druhý deň. Väčšinou sa to dá.
  5. Nikdy si, ale neodkrojujte z možnosti voľného času a aspoň hodinka pre neplánované aktivity je proste povinná
  6. Odmeňujte sa za splnené veci a netrestajte sa, keď niečo nestihnete. Už samotný neúspech je trestom a odmien nikdy nie je málo
Rate this post